Kontaktowanie i Zapraszanie w MLM
Mlm, jeśli go dobrze rozumiemy to jest fantastyczny biznes relacji międzyludzkich, w którym mamy możliwość poznawania ciągle nowych ludzi - tzw. kontaktowania i zapraszania, a następnie uczenia i pomagania, bez tego ani rusz w tym biznesie!
W dzisiejszych czasach jest nadprodukcja wszystkich produktów i usług, ale tutaj nasza moc tkwi w umiejętnościach marketingu i sprzedaży!
Dzisiaj, aby być skutecznym marketingowcem i sprzedawcą trzeba nauczyć się codziennego nawiązywania nowych kontaktów, rozmawiania i tworzenia błyskotliwych relacji międzyludzkich oraz zarządzania nimi, co dopiero poprzedza 2 kolejne etapy czyli rozpoznanie lub uświadomienie potrzeb i w końcu skuteczną sprzedaż.
Żeby mieć progres i ekspansję biznesu potrzebujemy się tego bezwzględnie nauczyć i na tym bezwzględnie się skoncentrować, nie wychodząc nigdy z tych podstaw w Mlm!
Wystarczy poinformować odpowiednią ilość osób, w odpowiedniej formie i dać prawo wyboru każdemu czy chce z tej szansy skorzystać!
Kontaktować i zapraszać ludzi możemy na wiele sposobów.
Ja natomiast opiszę Ci te, które ja preferuję, bo są one w zgodzie z moim wnętrzem i z którymi się dobrze czuję, bo są one naturalne, a nie są manipulatorską perswazją...
1. Metoda:
Mlm przez Facebooka
Zakładamy Fan Page na Facebook'u nt. naszej pasji, którą może być np. wędkarstwo i piszemy na jego temat, wchodząc w interakcję z innymi użytkownikami, prowadząc również bloga tematycznego.
Wokół tych mediów naturalnie zbiera się rzesza fanów - osób zainteresowanych tym samym co my i naszą osobą.
Następnie nawiązujemy z nimi kontakty - zadając pytania nt. tego czym się zajmują w życiu, co sądzą o prowadzeniu biznesu przez Internet, naturalnych sposobach utrzymania zdrowia itp.
W ten sposób wchodząc w konwersację z nimi i zachęcając ich szczerze do mówienia o sobie poznajemy ich bliżej - rozpoznajemy ich zainteresowania, wartości, przekonania i potrzeby.
Naprawdę szczerze słuchamy ich, podtrzymujemy kontakt, rozmowę, ocieplamy i pielęgnujemy relacje, rozmawiając jak z przyjaciółmi, aby nas polubili i zaczęli darzyć cennym zaufaniem.
Uaktywniamy się na grupach i fanpage'ach Facebook'a. Zacieśniamy więzi społeczne na Facebooku poprzez: lubię to, komentarze, udostępnianie wartościowych postów i zapraszamy znajomych o podobnych zainteresowaniach na nasz profil, naszego FanPage'a i Bloga, również z możliwością zapisu na naszą listę subskrypcyjną autorespondera, z którą regularnie się kontaktujemy na zasadach e-mail marketingu i copywritingu.
Na końcu takiej sekwencji i procesu naszego kontaktu może paść oferta współpracy biznesowej z nami, z osobami o podobnych zainteresowaniach, z którymi będzie nas to w naturalny sposób łączyło i z którymi właśnie poprzez podobieństwo naszych przekonań, wartości, sposobu myślenia, zainteresowań i pasji będziemy naturalnie się z nimi dobrze czuli i vice versa :)
Na początek zanim przejdziesz do umówienia się, czy prezentacji oferty współpracy lub produktu, aby uzyskać na to w taktowny sposób przyzwolenie drugiej osoby, stawiaj jej stanowcze pytanie:
Czy chciałbyś porozmawiać ze mną na temat zarobienia dodatkowych pieniędzy lub poprawy zdrowia oraz tego jak mogę Ci w tym pomóc?
W ten sposób stawiasz siebie i tą osobę w komfortowej sytuacji i nie gwałcisz jej wolnej woli - prawa do stanowienia o sobie i wyboru tego czego ona chce po prostu!
Macie przecież czuć się komfortowo, przyjemnie i bezpiecznie w waszej relacji i nie zepsuć jej.
Na Facebooku ciekawym i fajnym, a przede wszystkim skutecznym sposobem jest wykorzystywanie hasz-tagów (słów kluczowych) definiujących tematycznie nasze wpisy oraz określających nasze zainteresowania w informacjach o nas na naszym profilu na Facebook'u.
Służą one także do wyszukiwania znajomych o podobnych zainteresowaniach, zapraszania ich do grona naszych znajomych i wchodzenia z nimi w interakcję.
Na mediach społecznościowych możesz w następujący sposób wykorzystywać te tzw. hasz-tagi czyli słowa kluczowe, po których będzie odnajdywany Twój post np. #słowokluczowe czyli np. #mlm
A więc, jeśli zamieścisz #mlm to inne posty, które będą miały również podobny #mlm czyli będą powiązane tematycznie, po kliknięciu tego hasz-tagu będą wyświetlały Twój wpis :)
Także w postach lub komentarzach możesz umieszczać odwołanie w postaci linku do nazwy Twojej strony na Facebooku - poprzedzonych symbolem @ np. @trenermlm (tak jak jest to w moim przypadku).
W ten sposób osoby zainteresowane danym tematem strony będą mogły na nią w szybki i prosty sposób wejść - korzystając z Twojej podpowiedzi w postaci hasz-tagu.
Więcej cennych i praktycznych informacji dotyczących mlm przez facebooka znajdziesz w innych moich artykułach poniżej:
2. Metoda - "Na maila":
Będąc codziennie w różnych miejscach i sytuacjach życiowych zupełnie naturalnie poznajemy ciągle nowych ludzi.
Uśmiechając się życzliwie i serdecznie do nich i zamieniając z nimi kilka niezobowiązujących miłych słów, możemy nawiązać pierwszy kontakt.
Prosimy następnie o podanie maila, mówiąc:
Czy możesz mi podać maila, bo mam coś ciekawego, co chciałem Ci wysłać nt. dodatkowej pracy i wzmocnienia czy poprawy zdrowia.
Wysyłamy następnie na niego linki z filmami marketingowymi nt. biznesu i produktu oraz firmy z którą współpracujemy, z prośbą:
- Jeśli Ciebie to zainteresowało odezwij się do mnie, a na pewno Ci pomogę.
3. Metoda - "Na trzeciego":
Dajesz osobie CD czy DVD z filmami i nr telefonu oraz napisem na drugiej stronie koperty:
- Jeśli chcesz zarobić dodatkowe pieniądze lub chcesz wzmocnić czy poprawić swoje zdrowie to oddzwoń, a na pewno Ci pomogę.
Prosisz, żeby ta osoba dała komuś ze swoich znajomych tą płytę - osobie, która by chciała zarobić dodatkowe pieniądze lub wzmocnić czy poprawić swoje zdrowie.
Zwykle ta sama osoba zanim poda płytę dalej, sama najpierw ją obejrzy i zadziała tu dźwignia marketingowa oraz tzw. marketing szeptany.
Opcjonalnie można w tej metodzie zamiast płyty, wykorzystać tańszą metodę, jaką jest odpowiednio opisana wizytówka z adresem naszego Bloga, na którym są linki do filmów marketingowych.
Pozdrawiam Ciebie serdecznie i życzę Ci sukcesów w Mlm!:)
Ps. Dowiedz się >>> Jak budować mlm przez Internet
Bardzo dobry artykuł! Gratuluję! Sam osobiście korzystam z wymienionych sposobów. Pomysł z płytą jest genialny - słyszałem o nim, ale jakoś nie miałem odwagi spróbować. Co do metody "na maila", to faktem jest to, że nawet obcy ludzi dadzą nam prędzej swój adres e-mail niż numer telefonu.
OdpowiedzUsuńCo do metody mailowej, to warto tez ją nieco rozbudować, by ludzie dostawali co jakiś czas wartościowe informacje, by nie był to jednorazowy strzał.. warto po prostu budować relację ze swoją 'listą' :-)
OdpowiedzUsuńInteresujący artykuł, a najbardziej metoda "na trzeciego", może kiedyś ją wypróbuję. Preferuję bardziej "na maila" i portale społecznościowe;) na których buduję relację z moimi czytelnikami:)
OdpowiedzUsuńMetoda "na trzeciego" mam pewną wielką zaletę.
OdpowiedzUsuńKiedy kierujemy naszą ofertę bezpośrednio do naszego rozmówcy, czuje się on wtedy niejako "atakowany" i będzie wykazywał odruchy obronne. Jeżeli nie ma on ochoty podjąć z nami współpracy, będzie czuł się niekomfortowo na sam nasz widok przy następnym spotkaniu. Na dodatek możemy się spotkać z lawiną argumentów z jego strony po tytułem, „Dlaczego nasz biznes jest zły".
Metoda "na trzeciego" rozwiązuje w dużej mierze ten problem.
Zdejmuje ona z takiej osoby uczucie "ataku personalnego" (nie do niego przecież jest kierowana oferta).
Prawdą jest, że osoba taka z powodu osobistej ciekawości przejrzy materiały na płycie, a robiąc to będzie się czuła bardzo komfortowo. Istnieje prawdopodobieństwo, że sama zainteresuje się bliżej tematem, lub zechce podjąć współpracę.
Metoda ma pewien minus.
Osoba, która otrzyma od nas płytę, przejrzy ją, zainteresuje się, a następnie będąc kompletnie nieprzygotowana do rozmowy z kimkolwiek na ten temat, rozpocznie konwersację ze znajomymi.
Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że osoba ta zostanie skutecznie "ostudzona", a może nawet poniżona (wyśmiana) przez jej znajomych, co zaowocuje oddaniem nam płyty i omijaniem w przyszłości.
BARDZO WAZNE więc jest, aby starannie przygotować materiały jakimi chcemy się podzielić z taką osobą.
Należy pamiętać, że pozostawiamy ją samej sobie, a nie chcemy przecież "zrobić jej krzywdy".
Nie należy zapominać o dodaniu swoich danych kontaktowych z wyraźnym dopiskiem "W razie jakichkolwiek pytań, czy wątpliwość dzwoń (pisz), a chętnie odpowiem na każde Twoje pytanie."