Witam Ciebie serdecznie Drogi Przyjacielu:)

Nazywam się Damian Jarczewski i w Blogu tym będę starał się pomóc Ci w samodzielnym i niezależnym budowaniu Twojego Biznesu Mlm, szczególnie wtedy, gdy z przyczyn fizycznych czy logistycznych nie może być przy Tobie Twojego Lidera.

Drogi Przyjacielu, czy też chcesz bezpłatnie otrzymywać moje porady?

Zgadzam się z Polityką Prywatności

niedziela, 28 marca 2010

Rozmowa Kwalifikacyjna w MLM

Rozmowa Kwalifikacyjna w MLM

 czyli 

Diagnoza Potrzeb i Pragnień Potencjalnego Kontrahenta


Zanim przejdziesz do prezentacji Swojej oferty marketingowej czyli najpierw w ogóle przedstawienia na kartce lub drugiej stronie wizytówki samej idei mlm - mnożenia się dochodu pasywnego w postępie geometrycznym (3Twórcówx3=9x3=27x3=81x3=243 Twórców - Konsultantów), a dopiero potem planu marketingowego, produktu i firmy, przeprowadź diagnozę potrzeb i pragnień potencjonalnego kontrahenta, czyli po prostu normalną rozmowę kwalifikacyjną, abyś mógł ustalić czy jest to odpowiednia osoba do współpracy - otwarta na wiedzę, fakty, chcąca poprawić swoje zdrowie, dochody i styl życia, lubiąca pomagać innym, z wyobraźnią, wiarą w siebie i swoje możliwości, wystarczająco zmotywowana, czyli po prostu gotowa do współpracy.

Zadaj podstawowe pytania, czyli: Czy interesuje Ciebie temat zdrowia lub dodatkowych pieniędzy lub dochodu pasywnego?

Tzn. Kwalifikuj potencjalnego kandydata na podstawie odpowiednio zadawanych pytań, słuchania i obserwacji. 

Badaj potencjalnego klienta/kontrahenta przez zadawanie mu odpowiednich pytań otwartych i wyczucie go - co potrzebuje? I daj mu to! Na tym polega marketing. Nawet jeśli rozwiązaniem dla niego, jego problemów, potrzeb i pragnień nie będzie Twój produkt/usługa, a dasz mu to co potrzebuje bezinteresownie, zyskasz sobie w ten sposób życzliwość, przychylność i akceptację tego człowieka - co jest bezcenne, bo np. może chcieć wrócić do Ciebie w przyszłości w razie potrzeby lub odwdzięczyć się polecając Ciebie komuś innemu!

Przeprowadź w ten sposób świadomą i intuicyjną selekcję kandydatów. Nie chcemy przecież pracować z kimś, kto nie chce pracować i się do tego nie nadaje... z różnych powodów czy wymówek np. z lenistwa... albo jest negatywnie nastawionym malkontentem, sceptyczny, ignorancki czy cyniczny czyli nie ma do nas i do naszej propozycji zaufania albo brak mu wyobraźni, wiary w siebie, swoje możliwości i otwartego umysłu. Czy chce się rozwijać, czy jest mu dobrze tak jak jest...?

Naszym celem jest bowiem nie przekonywanie kogokolwiek na siłę, molestowanie, wpraszanie się, nachalne namawianie, nagabywanie czy wciąganie kogoś do biznesu, tylko wyłuskania ze znajomych najbardziej otwartych i wartościowych ludzi, którzy przede wszystkim chcą sami sobie pomóc przy naszej pomocy.

Szukamy ludzi podobnych do siebie, dopasowanych do nas mentalnie, ideami, wartościami i przekonaniami oraz lepszych od siebie, takich którzy są dla nas autorytetem, wzorem do naśladowania, a także takich, którzy chcą się rozwijać i dojść do pewnego poziomu i coś osiągnąć.

Dobrym motywem do rozpoczęcia niezobowiązującej rozmowy kwalifikacyjnej jest zapytanie o to, co interesuje najbardziej Twojego rozmówcę. Zapytaj jakie ma zainteresowania, co lubi w życiu robić najbardziej, jakie ma pasje, w jakiej tematyce działa w życiu, jakie ma teraz wyzwania, jak wyobraża sobie swoje dalsze życie, co by chciał osiągnąć w życiu i co oczekuję od swojego życia, jakie ma cele i marzenia, gdyby miał tyle pieniędzy i zdrowia, żeby je wszystkie zrealizować!

Dowiedz się w ten sposób jakie ma przekonania, wyobrażenia i poglądy?

I co się stanie, gdy zadasz mu takie pytania? Popłynie potok słów, życzeń, potrzeb, pragnień, celów i marzeń. A Ty jesteś od tego, żeby pomóc mu je osiągnąć poprzez Swoją ofertę i propozycję współpracy wynikającą z troski o niego i jego życie. 

Tak więc, możesz wtedy ze szczerą troską o niego zaproponować mu pomoc osiągnięcia odpowiednich dochodów i zdrowia - rozwiązania w ten sposób Jego problemów, żeby swoje potrzeby i pragnienia oraz cele i marzenia mógł zrealizować poprzez współpracę z Tobą i firmą, którą reprezentujesz.

Tak więc, poprzez Swoją postawę i możliwości, wynikające z troski o jego potrzeby, po zdiagnozowaniu jego problemu oferujesz jego rozwiązanie.

Ale zanim przejdziesz do prezentacji oferty współpracy lub produktu, aby uzyskać na to w taktowny sposób przyzwolenie drugiej osoby, postaw jej stanowcze pytanie:

Czy chciałbyś porozmawiać ze mną na temat zarobienia dodatkowych pieniędzy lub poprawy zdrowia oraz tego jak mogę Ci w tym pomóc? 

W ten sposób stawiasz siebie i tą osobę w komfortowej sytuacji i nie gwałcisz jej wolnej woli - prawa do stanowienia o sobie i wyboru tego czego ona chce po prostu! Macie przecież czuć się komfortowo, przyjemnie i bezpiecznie w waszej relacji i nie zepsuć jej.

I na koniec moja dobra rada! Pamiętaj - nigdy się nie proś, tylko miej właściwą postawę mentalną dawcy, bowiem to Ty masz coś wartościowego do zaoferowania - pomoc, wsparcie i wspaniały produkt dający zdrowie oraz świetny pomysł na zarobienie dodatkowych pieniędzy!

2 komentarze:

  1. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Patryk i pozdrawiam :) życząc Ci zdrowia i sukcesów!

      Usuń

Wszystkie komentarze są moderowane przed ich zamieszczeniem, aby uniknąć niechcianego spamu! Liczę na Twoje rzeczowe i kreatywne komentarze i pozdrawiam Ciebie serdecznie, dziękując jednocześnie za Twój wpis!:)