Sprzedaż Naturalna w Mlm przez Telefon lub Komunikator
Jak sprzedawać naturalnie w mlm bez parcia na wynik, stresu, strachu, dyskomfortu i nieetycznej manipulacji...?
Inna sprzedaż jest męką, zniechęca, wypala mentalnie i zawodowo, nie mówiąc poza tym przede wszystkim o jej etyce... psującej nas umysłowo i relacje z innymi, która pozostawia wiele do życzenia!
Przede wszystkim pamiętaj! Do sprzedaży naturalnej kwalifikujesz, tylko osoby, z którymi miałbyś przyjemność wypić kawę!
Nie powinno Ci zależeć za wszelką cenę na każdym, kto się rusza i na drzewo nie ucieka...:)
Stawiaj na jakość, a nie na ilość!
Gdy uwierzysz w sprzedaż naturalną i zaczniesz ją praktykować odżyjesz mentalnie, społecznie i finansowo oraz zapomnisz o wypaleniu zawodowym!
Sprzedaż naturalna w mlm to najłatwiejsza i najprzyjemniejsza forma sprzedaży samej idei biznesu mlm oraz produktów!
Mamy w niej być sobą, nie zatracać swojej indywidualności, charakteru, osobowości i wykorzystywać swoje mocne strony, a nie zmieniać się w maszynę marketingową czy hienę mającą parcie tylko na wynik finansowy - traktującą potencjalnego partnera/klienta "wierszykami" marketingowymi, jak to robią szczególnie akwizytorzy i telemarketerzy.
Stąd mamy ich dosyć i mamy do nich uraz! bo nie jesteśmy traktowani przez nich jak partnerzy w relacji, tylko traktują nas przedmiotowo, jak by chcieli nas tylko wykorzystać finansowo, potem porzucić i zadbać tylko o swój egoistyczny interes!
Natomiast w sprzedaży naturalnej mamy obowiązek traktować drugiego człowieka po ludzku z jego całą wrażliwością i dbałością o jego indywidualne potrzeby (analiza potrzeb i korzyści jakie chce osiągnąć) i emocje poprzez zadawanie pytań i pogłębianie ich - szczere zainteresowanie, wysłuchanie, zrozumienie, które obu stronom bardzo pomoże w całym procesie sprzedaży!
A nie tylko nasz monolog jak do ściany...!
Ze sprzedażą naturalną możemy się utożsamiać wewnętrznie i dlatego być spójni i transparentni z naszą ofertą na zewnątrz podczas komunikacji z drugim człowiekiem.
Ma ona sprawiać nam i drugiej osobie przyjemność z kontaktu w rozmowie, a nie być meczącą rutyną, odbijającą się na naszym samopoczuciu, stresie, strachu i zdrowiu psychicznym!
Ma ona wręcz być przyjemnością czerpaną z relacji z drugim człowiekiem, rozpoznawaniu i pomaganiu mu w zaspokajaniu jego indywidualnych potrzeb.
Ideą sprzedaży naturalnej w mlm jest przede wszystkim naturalność, bycie sobą i czucie się dobrze, komfortowo obu stronom w całym procesie sprzedaży, bez przykrego napięcia emocjonalnego, które towarzyszy manipulacji...!
W sprzedaży naturalnej jest się transparentnym i spójnym z tym co gra nam wewnątrz, zgodnie w sercu i umyśle!
W sprzedaży naturalnej nie nakładamy sztucznych masek i nie stosujemy sztuczek, trików, technik manipulacji, których już wszyscy mają dosyć zarówno sprzedawcy każdej maści, jak i potencjalni klienci, szczególnie Ci świadomi i inteligentni, którzy sami się szkolą.
A przecież również nie chodzi o to, żeby być aroganckim w rozmowie sprzedażowej i wmawiać drugiej osobie co ma chcieć i robić czy wręcz jak żyć... obrażać i poniżać w ten sposób czyjąś inteligencję...!
W sprzedaży naturalnej pytasz wprost, mówisz szczerze i otwarcie - "kawa na ławę", a nie owijasz w bawełnę czy uciekasz się do trików i technik manipulacji czy perswazji... co zawsze przynosi niestety więcej szkody niż pożytku!
A więc po poznaniu idei i korzyści sprzedaży naturalnej, przejdźmy do konkretów!
Jak sprzedawać naturalnie w mlm przez telefon lub komunikator:
Przykład rozmowy w sprzedaży naturalnej do osoby, którą znasz osobiście:
Dzwonisz przez telefon lub komunikator (zawsze krótka, konkretna rozmowa):
- Ty: Cześć Damian :) Czy możesz chwilę rozmawiać? (lub czy masz chwilę?)
- On: Tak, a co chodzi?
- Ty: Dzwonię do ciebie w konkretnej sprawie, bo znam Ciebie od dobrej strony i uważam, że masz potencjał, pewne kompetencje i predyspozycje do projektu, który obecnie realizuję.
- Otóż buduję grupę współpracowników - konsultantów i klientów.
(Jak będzie pytał, to możesz dodać, że jest to branża marketingu i zdrowia).
- Czy chcesz, żeby zapisać Cię na webinar, żebyś mógł sprawdzić czy to jest dla ciebie? (dajesz w ten sposób drugiej osobie poczucie, że to ona wybiera, bo to ona decyduje!!!)
Lub mówisz:
- Jeśli chcesz się temu przyjrzeć i posłuchać, żebyś mógł sprawdzić czy to jest dla Ciebie, to mogę zapisać Cię teraz na Webinar? Zgoda? Jeśli tak, to podaj mi swojego maila, a zapiszę Cię.
Po zapisaniu Gościa na webinar, mówisz:
- Po webinarze odezwę się do Ciebie i odpowiem na Twoje ewentualne pytania, może tak być?
- On: Dobrze.
Przykład rozmowy do osoby, z którą dawno nie miałeś kontaktu:
- Cześć Daniel :) Ile to już lat minęło od naszego ostatniego kontaktu? (chwila prywatnej rozmowy osobistej w której poprzez pytania dowiadujesz się na jakim etapie życia jest Twój rozmówca).
Potem mówię:
- Nie będę ukrywał, że dzwonię do Ciebie w konkretnej sprawie.
- Prowadzę bardzo ciekawy i opłacalny projekt i szukam kilka konkretnych, kluczowych osób do współpracy, zawsze nam się dobrze rozmawiało i mam do Ciebie zaufanie, czy byłbyś otwarty, żeby przyjrzeć się temu i sprawdzić czy to może być dla Ciebie? (nie używaj zwrotu sprzedać, oferta biznes, mlm itp. bo wtedy automatycznie powstaje blokada).
Jeżeli usłyszę odpowiedź: Tak, ale o co chodzi? lub co to jest?
Mówię:
- To jest branża zdrowia i marketingu, ale wiesz, to nie jest rozmowa na 3 minuty.
- Tak się składa, że cały projekt kolega przedstawia na webinarze, na żywo przez Internet i tam przedstawia jego szczegóły. Jeśli się zgadzasz to mogę zapisać Cię teraz na ten Webinar? Może tak być?
Jeśli słyszę: Tak,
Mówię:
- Dobrze. to podaj mi swojego maila (i podaję 2 terminy webinaru do wyboru).
Mówię też na końcu rozmowy:
- Po webinarze odezwę się do Ciebie i odpowiem na Twoje ewentualne pytania i zobaczymy co dalej, może tak być?
Jak uzyskać rekomendacje do współpracy biznesowej w mlm?:
Przykład pytania w celu uzyskania rekomendacji:
- Cześć Marcin, mam krótką, konkretną sprawę.
- Szukam konkretnej, zaufanej osoby do współpracy biznesowej. Czy możesz mi kogoś zarekomendować?
(nie używaj zwrotu sprzedać, oferta, mlm itp., bo wtedy automatycznie powstaje blokada. Jeśli tak zrobisz, to przekonasz tą osobę, że nie będziesz jej znajomego nagabywał, męczył i nie spalisz kontaktu znajomemu i nie będzie się on za Ciebie wstydziła!)
Z zarekomendowaną osobą rozmawiasz w ten sposób:
- Witaj Darku!
- Nazywam się Damian Jarczewski i zarekomendował mi Ciebie Marcin Nowak. Nasz wspólny znajomy.
- Mówił mi, że jesteś konkretną i zaufaną osobą!
- Dzwonię do Ciebie w konkretnej sprawie!
- Prowadzę bardzo ciekawy i opłacalny projekt i szukam kilka konkretnych, kluczowych osób do współpracy.
- Właściwie to jest z mojej strony taki telefon trochę w ciemno, bo nie wiem czy w ogóle jesteś teraz na takim etapie życia, że czegoś szukasz…
- Czy interesuje Cię na ten moment możliwość zarobienia dodatkowych pieniędzy lub temat zdrowia?
- On: Tak, czemu nie…
- Ja: Dobrze, a czy byłbyś otwarty, żeby przyjrzeć się mojej propozycji? - (nie używaj zwrotu sprzedać, oferta, biznes, mlm itp. bo wtedy automatycznie powstaje blokada).
- On: Tak, ale co to jest?
- Ja: Wiesz, to nie jest rozmowa na 3 minuty, tak się składa, że cały projekt kolega przedstawia na webinarze, na żywo przez Internet i tam przedstawia jego szczegóły. Jeśli się zgadzasz to mogę zapisać Cię teraz na ten Webinar, żebyś mógł sprawdzić czy to jest dla Ciebie? Może tak być?
- On: Tak,
- Ja: Dobrze. To podaj mi swojego maila (i podaję 2 terminy webinaru do wyboru).
- Ja: Po webinarze odezwę się do Ciebie i odpowiem na Twoje ewentualne pytania i zobaczymy co dalej, dobrze?
- On: Dobrze,
- Ja: To do usłyszenia po webinarze. Cześć.
Jeśli tak zrobisz, to przekonasz tą osobę, że nie będziesz jej nagabywał, męczył i nie spalisz kontaktu, ani sobie, ani znajomemu i nie będzie się on za Ciebie wstydził!
Pamiętaj! Nie rozmydlaj rozmów sprzedażowych, ma być konkret! Jak dasz na początku za dużo informacji, to ludzie się gubią w tej informacji - nie zagaduj na wstępie potencjalnego konsultanta/klienta.
Poza tym podczas rozmowy masz mieć postawę partnera, a nie przymilać się czy nadskakiwać...!
(ewentualnie jeśli nie masz webinaru, to mówisz w powyższych rozmowach o przesłaniu linku do wideo-prezentacji)
Webinar jest korzystniejszy, bo daję większą pewność, że osoba go obejrzy.
Jest zobligowana konkretną datą i godziną, a obejrzenie przesłanej wideo-prezentacji może przełożyć na odległy termin, jak będzie miała tzw. „czas” i może po prostu zapomnieć... i nigdy jej nie obejrzeć...
W ten sposób nastąpi naturalnie selekcja, kwalifikacja potencjalnych kandydatów na konsultantów/klientów!
Bo jak mówi stara przysłowie "z niewolnika nie ma pracownika!".
Na koniec!:
Trzeba być wytrwałym i ciągle podnoszącym kompetencje poprzez szkolenie się oraz poprzez autorefleksję czyli analizę i wnioski z każdej rozmowy sprzedażowej!
Życzę Ci powodzenia i pamiętaj, że najważniejsze, to z każdej rozmowy sprzedażowej wyciągać wnioski do lepszego działania na przyszłość - jak w będziesz w podobnej sytuacji!
>>> Rekomenduję Lekturę - Kliknij i Zamów <<<
Ps. PAMIĘTAJ! ZAWSZE BUDUJ RELACJE I ZAUFANIE! TRZYMAJ POSTAWĘ I DAWAJ KONKRET, WALCZ I NIGDY NIE REZYGNUJ!
PPS. Jeśli miałbym Ci polecić 1 książkę na temat mlm, byłaby to: Bądź Pro 7 Kroków do Mistrzostwa w Marketingu Sieciowym
O tak: "Bądź Pro 7 kroków do mistrzostwa w marketingu sieciowym" to mój must have! Często do niej wracam :)
OdpowiedzUsuńSwoją drogą świetny wpis, gratuluje lekkiego pióra i konkretnego ujęcia tematu!
Dzięki Joanna :) Miło słyszeć taką opinię, aż serce rośnie :) Zapraszam do współpracy i
OdpowiedzUsuńpozdrawiam również serdecznie :)