Jak Sprzedawać Naturalnie Suplementy Diety w Mlm
Wiele osób ma problem ze sprzedażą suplementów diety w mlm. Nie mówiąc już o sprzedaży samej idei fantastycznego i dającego ogromne możliwości rozwoju, nie tylko finansowego biznesu mlm.
Dlatego zainspirowany tematem postanowiłem napisać coś co podpowie Ci jak sprzedawać naturalnie suplementy diety w mlm, a przy okazji samą ideę biznesu mlm.
Minęły już dzięki Bogu czasy agresywnych i wygadanych manipulantów, różnej maści - konsultantów, akwizytorów i przedstawicieli handlowych.
Dzisiaj, żeby być skutecznym sprzedawcą trzeba mieć bardziej inteligentne podejście do ludzi i włączyć inteligencję emocjonalną, interpersonalną do akcji, czyli nie zagadywać namolnie potencjalnego klienta, ale skupić się na naturalnej rozmowie i empatycznym podejściu do potencjalnego klienta.
Można to zrobić poprzez zadawanie racjonalnych pytań otwartych i słuchanie tego co ma do powiedzenia nasz potencjalny klient, a nie zagadywanie go na śmierć.
Jeżeli go zagadasz, to się do Ciebie tylko zrazi i będzie Cię omijał szerokim łukiem, nie mówiąc już o nadszarpniętym zaufaniu i niechęci być może na całe życie...
Jak sprzedawać naturalnie suplementy diety w mlm, żeby nie dostać "bana", nie dostać "kosza", nie zostać odrzuconym na wstępie, żeby się ktoś na Ciebie nie zezłościł, nie poczuł do Ciebie niechęci czy buntu z powodu wciskania na siłę twoich suplementów diety.
Nachalność, molestowanie i gwałcenia słowne czy arogancja - to grzechy główne sprzedaży!
Po pierwsze, bądź sobą naturalnym, a nie zamieniaj się jak kameleon, żeby osiągnąć swój cel i nie zakładaj maski popularnego akwizytora, który na zawołanie mówi jakieś brednie... - strzela regułkami, wierszykami marketingowymi i trikami socjotechnicznymi.
Sam miałem często do czynienia z takimi manipulantami - to przykre jak się poniżają, żeby coś "sprzedać" i przy okazji obrażają naszą inteligencję!
Takie podejście to karygodny błąd, który powoduje, że sami sobie strzelamy w kolano! I pudło, bo na dzień dobry zostałeś odrzucony, nie pomogłeś nikomu, czyli nie rozwiązałeś czyjegoś problemu, a więc nie zarobisz prowizji jako nagrody za Twoją pomoc drugiemu człowiekowi.
W sprzedaży naturalnej suplementów diety trzeba być uczciwym, etycznym i nie używać bełkotu marketingowego...!
Nie można manipulować, wpływając np. na strach przed zachorowaniem, a więc straszyć ludzi, zmuszać do korzystania z twoich suplementów diety i manipulować, aby za wszelką cenę sprzedać swoje suplementy diety!
Wszelka manipulacja i agresja odbija się szerokim, negatywnym echem, po którym pozostaje tylko niechęć do sprzedawcy, awersja i unikanie go następnym razem!
Możemy i powinniśmy tylko informować o właściwościach, działaniu i korzyściach naszych suplementów diety, dopasowując je do potrzeb danego klienta. A decyzję o zakupie pozostawić oczywiście potencjalnemu klientowi!
Najważniejsze jest dobro klienta - szczere nim zainteresowanie oraz jego potrzebą czy problemem zdrowotnym i potraktowanie go w czysto ludzki sposób z sercem na dłoni!
Po takim czysto ludzkim podejściu, wierz mi, będzie Ci on wdzięczny za zarekomendowany suplement diety jeżeli w odczuwalny sposób poprawi on Jego zdrowie!
Podobnie jak ja jestem wdzięczny, za zarekomendowane mi suplementy diety, które sam używam, bo w odczuwalny sposób poprawiły one moje zdrowie i życie na lepsze! :)
A więc, jedyna skuteczna i etyczna taktyka to - zachowuj się naturalnie!
Ważny jest empatyczny, ciepły ton głosu, spokojny i łagodny - nie agresywny i nie szybki!
Tak, abyś został polubiony i wzbudził zaufanie. Po za tym myśl w trakcie aktywnego słuchania, abyś mógł właściwie zareagować na potrzeby potencjalnego klienta.
Na początek: przywitaj się miło, jak przyjazny człowiek i zamień kilku naturalnych słów czy zdań, adekwatnych do dyktatu i kontekstu sytuacji.
Zaciekaw, zainteresuj! Zbuduj relację - poznaj potencjalnego klienta, zrozum kim jest, co robi, czym się zajmuje, rozmawiaj o nim, a nie o sobie i ustal jego potrzeby zdrowotne! Wtedy, na jego potrzeby czy problemy zdrowotne będziesz mógł adekwatnie odpowiedzieć i móc mu pomóc!
Co jest ważne!: Jesteśmy doradcami, a nie sprzedawcami, nie chcemy niczego wciskać, chcemy sprawić, żeby był zdrowszy i kupił sobie suplementy diety, które będą wspierały jego zdrowie.
Często naturalna rozmowa zaczyna się od np. Cześć Damian! :) Co u Ciebie? Jak zdrowie? Jeśli zacznie narzekać, to możesz mu dać rozwiązanie jego problemu!
Powiedz:
- wiesz, może właśnie miałbym coś dobrego dla Ciebie, co może Ci pomóc!
- a co to jest? - pada zwykle pytanie... I dalej naturalnie mówisz:
- naturalny suplement diety, który w sposób naturalny może rozwiązać Twój problem zdrowotny, np. zdetoksykuje organizm, wzmocni układ odpornościowy i doda więcej energii! Przetestowałem to sam na sobie - działa! :) Chcesz skorzystać? :) i jeśli on wyrazi chęć skorzystania, musisz "zamknąć sprzedaż", czyli odpowiedzieć:
- OKey to zamówię dla Ciebie, kosztuje to tyle i tyle... (jeśli wydawałoby mu się to drogie, możesz dopowiedzieć), dzienny koszt zdrowotny stosowania tego suplementu diety, to równowartość 12 zł, czyli "kawy w kawiarni"!
Możesz też dopowiedzieć:
- wiesz, jest też możliwość dostawania 2-skrzynki gratis co m-c, jeśli chciałbyś skorzystać, to zapraszam Ciebie na nasz poniedziałkowy zoom o 20.00, na którym prezenter wyjaśni jak ją można otrzymywać co m-c?
Lub inaczej, w zależności od dyktatu sytuacji!
Z pozytywną postawą spytaj się np.:
- czy chcesz porozmawiać o zdrowiu? (dowiedz się jak dba o zdrowie? Jakie ma naturalne sposoby na dbanie o zdrowie?),
- czy chcesz porozmawiać o naturalnych suplementach diety?
Albo inaczej,
- co sądzisz o naturalnym dbaniu o zdrowie przy pomocy naturalnych suplementów diety?
Lub,
- czy masz jakieś problemy zdrowotne, które chciałbyś rozwiązać w naturalny, bezpieczny sposób?
lub ewentualnie:
- czy będzie w porządku jak opowiem Ci o moich suplementach diety, które używam i jestem z nich zadowolony, bo czuję prawdziwą poprawę zdrowia i mam dzięki nim wzmocniony system odpornościowy, detoksykację organizmu i więcej energii!
Osoba ta wtedy da Ci sama przyzwolenie, albo nie, na taką rozmowę i wtedy to będzie naturalna konwersacja, a nie nagabywanie, molestowanie czy manipulacja.
Mając przyzwolenie, możesz opowiedzieć swoją historię, czyli Ty i Twoje suplementy diety, a więc ich działanie na Twoje zdrowie i samopoczucie.
Dalej możesz opowiedzieć kogoś innego historię - opinię z danym suplementem diety, adekwatną do przypadku osoby, z którą rozmawiasz. Potem możesz zaproponować obejrzenie jakiegoś filmu nt. konkretnego suplementu diety lub zestawu suplementów diety, które Twoja firma oferuje.
Pytasz wprost: Czy chciałbyś, żeby wysłać ci więcej informacji na ten temat ?
Jeżeli otrzymasz przyzwolenie:
- podaj mi swój adres e-mail (zapisujesz) wyślę ci dzisiaj
- czy do jutra do wieczora dasz radę zapoznać się z tymi informacjami ?
Gdy masz potwierdzenie:
- ok. to wieczorem zadzwonię, będę wdzięczny za twoją opinię i chętnie odpowiem na twoje pytania, jeżeli takie ci się pojawią. Może tak być ?
Gdy masz potwierdzenie:
- świetnie, to jesteśmy umówieni. Do usłyszenia jutro wieczorem.
I tak po nitce do kłębka możesz w końcu zacząć naturalnie rozmawiać o zdrowiu i Twoich suplementach i zacząć odnosić pierwsze sukcesy przez niezobowiązujące, naturalne propagowanie wiedzy zdrowotnej na temat Twoich suplementów diety.
Po obejrzeniu filmu przez drugą osobę, możesz zapytać czy chciałaby przetestować na sobie dany suplement diety czy zestaw suplementów diety.
Możesz powiedzieć o gwarancji satysfakcji lub zwrocie pieniędzy, jeśli taka możliwość jest w Twojej firmie mlm.
Wtedy taka osoba poczuje się bezpiecznie, bo niczym nie ryzykuje, tylko tym, że może jej się poprawić zdrowie!:)
A Ty wtedy dostaniesz wypracowaną w ten sposób zasłużoną prowizję, za rozwiązanie problemu drugiej osoby.
Proste? Sprawdź sam! Telefon, komunikator i do akcji :)
Opisz swoje rozmowy sprzedażowe i efekty w komentarzu do tego posta. Czekam na Twoje pozytywne wyniki!
I na koniec, cytat Karola Fronia, który mi się spodobał:
"Wielu handlowców nie potrafi zaciekawić klientów swoją ofertą...
... nie wspominając już o wzbudzaniu u nich chęci zakupu.
A mnie wcale to nie dziwi.
Klienci co prawda kochają kupować, ale nie znoszą, gdy się im usilnie coś sprzedaje.
Nic więc dziwnego, że tak wielu z nas ma problem z atrakcyjnym przedstawianiem swojej oferty.
Łatwo jest na tym etapie przesadzić i zniechęcić do siebie klienta.
Rozwiązanie jest jednak wyjątkowo proste.
Musisz zacząć MNIEJ MÓWIĆ, a WIĘCEJ PYTAĆ I SŁUCHAĆ!"
Pozdrawiam Ciebie serdecznie i nigdy się nie poddawaj! Dbaj o swoje i innych zdrowie oraz relacje!
Ps. "Nie cena suplementów jest najważniejsza przy ich wyborze, ale najważniejsza i bezcenna jest ich jakość, która naprawdę poprawia samopoczucie i zdrowie!"
Podcast >>> jak sprzedawać naturalnie
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Wszystkie komentarze są moderowane przed ich zamieszczeniem, aby uniknąć niechcianego spamu! Liczę na Twoje rzeczowe i kreatywne komentarze i pozdrawiam Ciebie serdecznie, dziękując jednocześnie za Twój wpis!:)